موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن

موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حجامت

 

    1- بادکش معمولی (حجامت گرم وخشک)
 حجامت به دو صورت است :  
    2- بادکش تر

 

قدیم ها برای حجامت یک پشم یا پنبه و چیزی که آتش می گرفت مشتعل می کردند و روی یک خمیری می گذاشتند که خمیر ته لیوان قرار می گرفت و بلافاصله لیوان را روی بدن شخص قرار می دادند تا حالت مکش ایجاد کند و پوست و بافت را داخل لیوان بکشد. این روش را حجامت خشک می گویند، اما حجامت تر حجامتی است که پس از گذاشتن حجامت خشک روی پوستی که بر آمده شده ، برش هایی با تیغ برش انجام می دهند .
بادکش خشک را زمانی انجام می دهیم که می خواهیم باد و گازهای درون اندام ، خصوصا بادهایی که از سردی ایجاد می شوند را خارج کنیم و با می خواهیم مسیر یا مسیر ضایعه یا عضو و یا عاملی را در بدن منحرف کنیم . مثلا می خواهیم سنگی را از کلیه به سمت مثانه هدایت کنیم که زودتر خارج شود ، اینجا از حجامت خشک استفاده می کنیم.


مالش و بادکش برای از بین بردن درد شدید کلیه و خارج کردن سنگ

با روغن پشت کمر را در محل کلیه ها مالش می دهیم تا گرم شود و بعد بادکش را به حرکت در می آوریم . درد کلیه ها با هر شدتی که باشد ساکت می شود و بزودی می شود سنگ را خارج  نمود . بادکش لغزان از طریق سیستم های مداربسته می تواند برای تاثیر روی اندام های داخلی مورد استفاده قرار گیرد ، به عنوان مثال برای خارج کردن سنگ کلیه و یا رفع موانع فیزیکی در علاج ناباروری خانم ها و ده ها مورد دیگر میتوان بهترین نتیجه را از فن آوری  بادکش به دست آورد.
بدترین حالت این است که پشت کمر روی کلیه ها سرما بخورد . لیوان های بادکش برای ساکت کردن هر دردی خوب است . بنابر این وجود این لیوان های دردکش در خانه ها مفید بلکه ضروری است . علاوه بر آن بادکش می تواند دنده شکسته یا فرورفته در قفسه سینه را به حالت اول برگرداند . مهره های جابجا شده ستون فقرات و سیاتیک و دنبالچه را سر جای خودش بر می گرداند . رافع درد شدید پریود در خانم هاست . بادکش می تواند مسیر خونریزی ها را منحرف کند.


حجامت تر
حجامت تر به معنای بادکش گذاشتن و سپس تیغ زدن روی موضع بادکش شده است تا خون از آن به میزان مورد نظر خارج گردد.


انواع و اقسام حجامت تر


مهمترین حجامتی که معروف است  بین دو کتف انجام می گردد و حجامت عام نام دارد.حجامت عام برای بیماری های قلب و برای پیشگیری از تمامی بیماری ها مفید است .

حجامت ها به طور کلی از نظر تاثیر با انواع فصد مقایسه می گردد.

حجامت ساکرال داریم که روی استخوان انتهایی مهره های ستون فقرات برای بیماری هایی مثل بواسیر و  کمردرد و سیاتیک و بیماری های دیگر انجام می شود.

حجامت ساق برای بیماری های دستگاه تناسلی و بیماری های رحمی و واریکوسل و پروستات و همه بیماری های زانو و آرتروز تاثیر مثبت دارد.

حجامت وسط گردن برای درمان بیماری های سر ، مشابه و بدل فصد قیفال است.

حجامت زیر گلو برای بیماری های قلاع یعنی بیماری های دهان ، تیروئید و التهابات تیروئید ، مثلا آفت و زخم های دهان مثل برفک و تبخال و غیرو مفید است.
ناحیه زیر گلو ، زبان و زیر زبان و فک که بصورت فصد و زالو خونگیری می شود، میتواند به وسیله حجامت تیروئید انجام شود.

حجامت در گودی گردن ( نقره) موجب فراموشی می شود و برای درمان کسانی که به حالت جنون رسیده اند مناسب است . به دلیل فشار افکار ناراحت کننده و کابوس ، برای اینکه فراموشی به بیمار دست دهد ، فراموشی او را از آن خاطراتی که باعث ناراحتی می شود رهایی می بخشد

http://www.jataportal.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ 10:43 ] [ لقمان محمدیان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 143
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 143
بازدید ماه : 289
بازدید کل : 91972
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه